Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen schakelen naar grootste blad moeilijk

schakelen naar grootste blad moeilijk

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Cuball Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8000

Sinds kort heb ik problemen met schakelen naar mijn grootste blad tijdens het fietsen (tripple). In mijn bikemount loopt alles vlotjes en kan ik perfect schakelen. Echter tijdens het fietsen lukt het niet. De shiffter (XT) klikt gewoon door wanneer ik wil schakelen. De kabelspanning lijkt me normaal (op kleinste blad is de kabel nog lichtjes los), de shifter is nog maar recent vervangen. Enig idee ?

aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Staat het stelvijsje voor de buitenste stand iets te ver naar binnen, normaal het vijsje met de letter H
Daarnaast, span de kabel in de kleinste stand iets meer aan, zodat die net strak staat, zo win je misschien de ontbrekende millimeter.
Onder belasting (trappen) schakelen gaat altijd moeilijker dan als je schakelt op de bikemount.

Cuball Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8000

als ik de kabel meer aanspan, dan klikt de shifter nog sneller door... Ik vermoed dat de voorderailleur wat verlseten is (te veel kracht nodig om kooi te verplaatsen waardoor shifter verspringt..)

zou dit kunnen ?

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen