Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Kromme wiel controleren !!

Kromme wiel controleren !!

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht ma 02 maart 2015 11:23
suge7 Mountainbiker

Heb dit weekend een ander wielsetje gekocht (2 maanden oud) en bij het voorste wiel heb ik het gevoel dat dit een klein beetje krom is.Wanneer ik eraan draai blijft hij wel ronddraaien en blijft de remschijf mooi tussen de remklauw maar heb het gevoel dat er een kleine beetje speling op zit.Kan ik dit op één of ander manier controleren.Of mag ik ervan uitgaan dat wanneer de remschijf mooi tussen de remblokken blijft draaien het wiel ok is?Op de velg zelf zie ik geen deuken of dergelijke.

Bericht ma 02 maart 2015 12:05
De Wreter Mountainbiker

Mijn bike: On-One carbon 29'er, Bianchi Mutt 7800 26'er
Lagers eens controleren ?

Bericht ma 02 maart 2015 12:12
suge7 Mountainbiker

Deze zijn in orde.Heb eens een stuk karton tegen mijn vork geplakt en op een stuk van de velg raakt hij het karton.Heb de spaken gecontroleerd op dit plek en wanneer ik over de spaak wrijf voel ik dat deze geraakt is geweest.Krijg ik dit makkelijk en goedkoop goed of best terug keren met de wielen?

Bericht ma 02 maart 2015 17:14
De Wreter Mountainbiker

Eens laten uitrichten dan maar. Terugbrengen brengt alleen maar zever mee denk 'k.

Bericht ma 02 maart 2015 17:36
suge7 Mountainbiker

Heb eens naar vaneyck gebeld en zal waarschijnlijk aan de spaak liggen.Aanspannen of nieuwe spaak.Kan mss 5 eur kost of meer.Morgen weet ik meer.

Bericht di 03 maart 2015 12:58
suge7 Mountainbiker

Vandaag met beide wielen bij vaneyck langs gegaan en heeft ze goed gekregen.Spaken moeten aanspannen op beide wielen.Is nochtans vreemd aangezien deze maar 2 maand oud zijn en er geen enkel deuk of kras of dergelijke te zien is op de velgen zelf. Maar goed,het heeft mij niks gekost en het is in orde gekomen.Zal mijn andere wielen (mavic crossride) dan maar te koop zetten.

Bericht di 03 maart 2015 13:09
De Wreter Mountainbiker

Kan gebeuren, hangt van merk tot merk af....

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen