Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen XT discbrakes M785 keren niet terug

XT discbrakes M785 keren niet terug

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht di 10 maart 2015 12:26
Ghastly Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: On-One ScandAl 29'er

Collega-mtb'ers

Mijn XT-schrijfremmen (M785, ongeveer 2 jaar oud, redelijk intensief gebruikt) keren slecht terug naar hun originele positie. Achteraan trek ik aan de lever en komt die maar tot in de helft terug naar de normale positie, vooraan moet ik eerst precies een knikje voorbij voor de pistons bewegen en dan remmen ze pas.
Net ontlucht en nieuwe remblokken gestoken door Bikepoint in Schepdaal, remkracht is goed, maar eens geremd (zeker achteraan), moet ik de lever terug naar buiten duwen of mijn wiel draait geen volledige toer meer rond...

Iemand dat probleem nog gehad en zoja, is daar een oplossing voor?!

schijfremset komt van bij den duits, dus ik vrees voor garantie (zeker in de gebruikte staat waarin ze zich bevinden!).

Groeten

Philippe1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: trek 8000, nerve 29 al 9.9
Bij mij hetzelfde probleem na 15 maanden.
Ik heb een volledig nieuwe remset gekregen van Shimano (via Canyon).
De remolie was altijd sterk vervuild, precies zwarte stofdeeltjes, waarschijnlijk van de o-ringen.
In het vergaarbakje ook heel wat zwart bezinksel, steeds shimano olie gebruikt.
Ik denk dat het dit bezinksel is die de zuiger blokkeert.
Vanaf nu ga ik wat regematiger de olie verversen.

Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Onderhoud is het codewoord.Je kan niet schijfremmen kopen en ze dan 2 jaar niet onderhouden. De pistons moeten regelmatig schoon gemaakt worden voor een soepele werking. Doe je dit niet dan blijven ze hangen of gaan je afdichtingen slijten en krijg je het bovenstaande probleem.

Philippe1 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: trek 8000, nerve 29 al 9.9
Het probleem bij mij zat in de hendels en die kun je niet openen.
't Is bij het loslaten van de hendel dat er een vacuum getrokken wordt waardoor de pistons terug naar binnen gaan. Als de hendel niet terug gaat blijven de remmen ook slepen.

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen