Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Rockshox Monarch XX of Monarch RT3

Rockshox Monarch XX of Monarch RT3

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht vr 13 maart 2015 20:24
bartelias Mountainbiker

Hey. Mijn achterdemper heeft het begeven en ik ben op zoek naar een andere demper 165mm x 38mm. Na lang zoeken ben ik gestrand op 2 modellen nl de Monarch XX met de x-lock en de Monarch RT3. Ik heb geen flauw idee welke ik moet nemen vermits de 2 modellen totaal verschillende eigenschappen hebben. Ik doe niet aan Down Hill maar enkel het gewone mountainbiken in de bossen, velden en hier en daar een heuvel. Welke bevelen jullie aan aub?
Alvast bedankt

Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er hardtail & singlespeed
Zit met dezelfde vraag voor een nieuw projectje.
RT3: 3 posities open, platform of lockout, de meesten lijken tevreden met de platform positie. Veel hangt af van de eigenschappen van het frame, maar RT3 lijkt me iets meer 'set & forget', zeker op vlak of 'molshoop'-terrein.
XX: open of (een stevigere) lockout, lijkt me eerder nuttig voor lang(er) klimwerk.
X-loc heeft wel de mogelijkheid van de full sprint optie in combinatie met een xx vork, één knop op het stuur om vork en demper te locken. Dat lijkt mij handig en doet me twijfelen.

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen