Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen matchmakers voor XTR BR-M9000

matchmakers voor XTR BR-M9000

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht ma 30 maart 2015 16:09
pédro Mountainbiker

Mijn bike: Specialized SJ expert
Hallo

Weet er iemand welke matchmakers je kan gebruiken met de XTR BR-9000 en XX1 trigger?

thx

Bericht di 31 maart 2015 10:28
TASMANIAN DEVIL Mountainbiker

Mijn bike: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Bericht di 31 maart 2015 11:21
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC 2014 - Specialized S-works Epic WC 2014

Bovenstaande links zijn allebei fout, niet geschikt voor de BR-M9000 of BR-M9020 reeks. Deze hebben I-Spec Type 2, terwijl de links hierboven oplossingen bieden voor I-Spec Type A of B.

Hier heb je de oplossing die je zoekt, maar nog niet te koop.

Bericht di 31 maart 2015 11:24
pédro Mountainbiker

Oké bedankt allebei. Afwachten dus of toch de magura MT6 2015 aanschaffen dan.

gr

Bericht di 31 maart 2015 11:33
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC 2014 - Specialized S-works Epic WC 2014
pédro schreef:
Oké bedankt allebei. Afwachten dus of toch de magura MT6 2015 aanschaffen dan.

Hangt ervanaf wat je verwacht en wat je vorige rem was.

De Magura MT (Next) reeks wordt gekenmerkt door erg grote remhendels. Kom je van Shimano XT / XTR remmen en ben je gewoon met 1 vinger te remmen, kan dat wel is lelijk tegenvallen.
Wil je met de Magura's met je wijsvinger remmen, en heb je kleine handen, zal je steevast je andere vingers pletten tussen remhendel en stuur. Als oplossing kan je de rem dan verder naar binnen plaatsen, maar als je matchmakers gebruikt, schuiven je triggers ook mee op.
De Shimano's hebben een (veel) harder drukpunt, bouwen een stuk compacter en zijn over een veel groter bereik regelbaar waardoor ze zowel geschikt zijn voor grote als kleine handen.
Ik heb de MT8 Next gehad, maar ben ondertussen terug overgestapt op XTR's BR-M9020 2015.
Eventueel overweeg je de SRAM Guide RS(C) remmen, die heb ik ook even getest en bevielen me ook. Die leunen een stuk dichter aan bij Shimano, terwijl Magura eerder aan de andere kant zit.

Bericht di 31 maart 2015 13:17
pédro Mountainbiker

Rij nu één jaar met de MTS in combinatie met 1x10 grip shift, maar toch niet heel tevreden over de remmen (sponzig na een tijdje). Dan gelezen over de nieuwe XTR's en wil ook overschakelen op XX1 maar omdat de remhendels vrij kort zijn had ik de trigger willen nemen ipv gripshift.
Nu komt er toch juist een setje MT6 2015 te koop hier op het forum, deze dus aangeschaft en dan kan ik met gripshift blijven rijden. Toch bedankt voor je reactie en het meedelen van je ervaring.
De nieuwe MT6 is volgens gebruikers toch beter dan de oude dus hopelijk een goede keuze.

gr

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen