Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Vervangen voorvork

Vervangen voorvork

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht di 14 apr 2015 09:59
_diabolix Mountainbiker

Hallo,

Ik heb een MTB van Gary Fischer waarbij het voorvork (SR Suntour XCT v2) versleten is.
Hierbij heb ik nu 2 mogelijkheden: het vervangen van de kunststof bussen maar die lijken nergens meer te vinden of het vervangen door een ander exemplaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vragen naar jullie toe:
- Weet er iemand waar ik alsnog de kunststof bussen zou kunnen vinden?
- Welke maten/specs moet ik naar kijken bij de aanschaf van een vervangend voorvork? Ik neem aan: wieldiameter, soort remsysteem, diameter en lengte balhoofd?,...
- Welk voorvork kunnen jullie mij aanraden als vervangend voorvork? Budget: max € 100, mag gerust tweedehands.
- Andere suggesties?

Ik ben familiale rijder, amateur en zoek een budget oplossing om terug te kunnen rijden ipv een kwalitatief hoogstaande oplossing. De fiets is ook geen pro model ;-)

Bedankt voor jullie adviezen.
Indien meer info nodig, hoor ik het graag.

Bericht di 14 apr 2015 21:02
Wybob Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction GTC SL 29 2015
Deze past nog in je budget:
http://www.rosebikes.nl/artikel/rock-sh ... aid:719141

ze hebben ook goedkopere of een vaste vork.

Je hebt 26" , 1 1/8" nodig maar wel met nokken voor je v-brakes.

Bericht ma 20 apr 2015 13:22
KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth / Mongoose pro DX4.0
Als je de vork vervangt, vergeet niet om de kroonring op de stuurbuis van je oude vork te halen voor je deze weggooit, je hebt deze nog nodig op je nieuwe vork :-)

Ik heb vorig jaar nog een XC32 air model gekocht voor V-brakes, zijn prima voorvorkjes voor dat geld ( is wel iets duurder dan het model met veer, maar makkelijker af te regelen volgens je gewicht)

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen