Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Fox rp23 setup

Fox rp23 setup

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Bericht vr 17 apr 2015 21:18
bip bip Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT zaskar 100 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Colnago baanslet
ik kan de juiste setup maar niet vinden voor mijn RP23 met adaptive logic boost valve.
Als ik de sag afstel in de 'zachtste' stand, dus open stand en knop op 0 en ik switch naar
de 'firm' stand op 3, merk ik bijzonder weinig verschil. Ook in deze stand heb ik het gevoel
dat de demper te fel inveert. Momenteel staat de demper op 200 psi opgeblazen voor mijn 78 kg, wat volgens mij al redelijk veel is. Iemand nuttige tips of ervaring met dit probleem?

Afbeelding

grt,
bip bip

Bericht vr 17 apr 2015 23:36
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC

Ik heb een fox ctd factory kashima demper en had een gelijkaardig probleem. Demper reageerde te fel op mijn trappers (zelfs in de Climb stand). Ik heb contact opgenomen met Sabma en mijn probleem uitgelegd.

Ik mocht de demper naar hen toesturen en ze hebben er meer stikstof in gestoken. Dit kan wel enkel in combinatie met een onderhoud omdat de demper open moet.

Nu werkt de demper echt volledig naar mijn zin. Ik zou in uw plaats met hen is contact opnemen...

Bericht za 18 apr 2015 15:52
Speedy G. Mountainbiker

Mijn bike: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL
Dat meer stikstof hebben ze onlangs bij mijn demper ook gedaan maar nog niet de kans gehad om ermee te gaan rijden want ik heb mijn wielset nog niet terug.
Ik ben zelf eens benieuwd want ook ik had totaal geen verschil tussen de 3 standen op mijn CTD Kashima.

Best inderdaad eens contact opnemen met Sabma.
Ik had mijn demper binnen de week al terug.

Bericht za 18 apr 2015 16:03
bip bip Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT zaskar 100 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Colnago baanslet
thx mannen, ik had zelf ook al gedacht dat extra stikstof de oplossing kan zijn. Maandag gaat de demper richting Sabma, benieuwd wat het gaat opleveren.

grt,
bip bip

Bericht za 18 apr 2015 22:22
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC

Ik denk dat dit de slimste keuze is. Ik had ook even met het gedacht gespeeld om er een spacer tussen te plaatsen. Maar dan gaat deze nog even snel op de pedalen reageren. Het enige verschil is dan dat deze progressiever gaat werken tijdens het veren zelf.

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen