Forumoverzicht All about MTB MTB algemeen BC bike race

BC bike race

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 06 jul 2014 20:05
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Fysiek valt deze wedstrijd wel mee denk ik als ik de afstanden en hoogtemeters zie. Het technische aspect zal hem wel zwaarder maken maar ik denk dat deze toch wel makkelijk uit te rijden moet zijn ondanks dat je wat minder herstelt.

Bericht zo 06 jul 2014 22:10
prideandglory1891 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner EMD - Specialized Epic Expert Carbon 29'er

Reflex schreef:
Fysiek valt deze wedstrijd wel mee denk ik als ik de afstanden en hoogtemeters zie. Het technische aspect zal hem wel zwaarder maken maar ik denk dat deze toch wel makkelijk uit te rijden moet zijn ondanks dat je wat minder herstelt.
Het technische zou ik nog het minst mee inztten! Wat minder herstellen is nog zachtjes uitgedrukt..Dat is gewoon een ramp. Een marathon hangt soms meer dan een week in de benen, dus niet echt normaal...

Nu soit, het is wat het is en laat ons zeggen dat het een droom zou zijn om deze ooit eens te kunnen doen!
Als je al niet meer kunt dromen...

Bericht zo 06 jul 2014 23:03
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

Volgende maand ben ik 16 dagen in Canada voor mijn werk
Hoop toch een paar dagen vrij te hebben om eens de natuur van dichtbij te ontdekken :-D

Bericht ma 07 jul 2014 08:53
J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
Beny schreef:
Hoop toch een paar dagen vrij te hebben om eens de natuur van dichtbij te ontdekken :-D

Waar ergens Beny? In de buurt van Whistler? Gelukzaksken! :lol:

Bericht ma 07 jul 2014 09:55
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
prideandglory1891 schreef:
Het technische zou ik nog het minst mee inztten! Wat minder herstellen is nog zachtjes uitgedrukt..Dat is gewoon een ramp. Een marathon hangt soms meer dan een week in de benen, dus niet echt normaal...

Gemiddeld elke dag rond de 50km met 1300 hoogtemeters is geen Ardennenmarathon te noemen hé. Ik kan uiteraard niet over je fysieke gesteldheid oordelen maar als je ziet wie het in het filmpje allemaal uitrijden dan kan jij het vast wel. Desnoods wat meer trainen en eens kijken hoe het lichaam reageert als je ongeveer deze afstand en hoogtemeters fietst?

Bericht ma 07 jul 2014 10:17
_alain_ Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ¿que?
Volgens mij wordt het "technisch verhaaltje" serieus onderschat, of men overschat zichzelf...
Er zijn al stemmen op gegaan dat de trails "te moeilijk" zouden zijn, en volgens de locals zijn het echter de makkelijkste trails van de regio...
Ardennen marathon is volgens mij eerder een CX wedstrijd tegenover BCBR.

Persoonlijk denk ik dat ik zelfs na de bezemwagen zou binnenkomen, en dit elke dag..
Maar ik zou wel vette foto's hebben van de omgeving,
dikke kodak mee en vaak stoppen voor mooie plaatjes. :lol:

Bericht ma 07 jul 2014 10:34
whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Het moet inderdaad een belevenis zijn om deze BC bike race te doen... en dit combineren met zeer mooie foto's, zoals Alain zegt...
Mijn " Bucket-list" wordt alsmaar langer... :-?

Bericht ma 07 jul 2014 10:52
kenny Avatar gebruiker
Mountainbiker

_alain_ schreef:
Volgens mij wordt het "technisch verhaaltje" serieus onderschat, of men overschat zichzelf...
Er zijn al stemmen op gegaan dat de trails "te moeilijk" zouden zijn, en volgens de locals zijn het echter de makkelijkste trails van de regio...
Ardennen marathon is volgens mij eerder een CX wedstrijd tegenover BCBR.

Persoonlijk denk ik dat ik zelfs na de bezemwagen zou binnenkomen, en dit elke dag..
Maar ik zou wel vette foto's hebben van de omgeving,
dikke kodak mee en vaak stoppen voor mooie plaatjes. :lol:

Dat komt in de eerste plaats doordat het succes van deze trip het verkeerde volk begint aan te trekken.
De volbloed koerskonijnen pakken niet graag een bocht hé. De gemiddelde deelnemer die daar is om het meegemaakt te hebben en voor de fun zal je niet horen klagen. Op de Cape Epic hoor je er ook zagen dat het te technisch is en das verdorie een halve wegkoers.

Bericht ma 07 jul 2014 16:51
Beny Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2x specialized/2x niner/1x turner/1x Radon

J.E. schreef:
Beny schreef:

Waar ergens Beny? In de buurt van Whistler? Gelukzaksken! :lol:

In de buurt van Calgary
Voor het werk iets naar het zuid-oosten
Hopelijk een beetje vrije tijd voor de fun naar het noord-westen van Calgary :-D

Bericht di 08 jul 2014 08:13
Butch Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Isaac Baryon 29r - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Calgary is dan wel Alberta, niet dat het daar ook niet prachtig (biken) is natuurlijk.
Een tripje naar Banff moet je zeker doen en als je nog tijd hebt, de icefield parkway doen van banff naar jasper!

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB algemeen