Forumoverzicht All about MTB MTB algemeen GESTOLEN BIKE'S

GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht vr 16 jan 2015 15:31
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 700 premium; Cube ltd; Specialized Sirrus Pro

Bedankt, heb mij zo een lock alarm mini besteld. Wel rekening mee houden dat zij enkel spatwaterdicht zijn.

Bericht vr 16 jan 2015 16:57
follow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

in de stock in Handzame de mini te verkrijgen nu voor 17 euro !! een koopje voor je fiets te beschermen tegen da gespuis

Bericht za 17 jan 2015 10:51
Ken1984 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Grand Canyon AL 29 7.9
Abus Granit X Plus gekocht.
Fiets van de wagen halen, naar de start, sluten, inschrijven, slot openen, terug rijden naar de auto, slot wegleggen, terug naar de start, fietsen. Max. 5-10 min tijdsverlies, maar totally worth it.

Voor de rest een Safeman mee voor bijvb een bevoorrading of bij vertrek van thuis uit

Bericht za 17 jan 2015 12:03
miele Mountainbiker

Ken1984 schreef:
Fiets van de wagen halen, naar de start, sluten, inschrijven, slot openen, terug rijden naar de auto, slot wegleggen, terug naar de start, fietsen. Max. 5-10 min tijdsverlies, maar totally worth it.

Voor de rest een Safeman mee voor bijvb een bevoorrading of bij vertrek van thuis uit

In plaats van mijn slot in de auto te gaan leggen laat ik het hangen rond een paal, tocht rijden, fiets afspuiten, fiets vastleggen, pintje drinken, slot openen, fiets en slot meenemen. Scheelt weer 2 minuten. :-D

Bericht za 17 jan 2015 13:53
follow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Ken1984 schreef:

hier toch al verschillende fietsen van de auto's gehaald waarbij er een slot aan was , ze kijken daar niet meer achter om ze te pikken .
Vorig jaar zelfs geluk gehad op een tt aan een bevoorrading waarbij ik naar de tafel liep en me omdraaide hadden ze m'n fiets ook al in hun handen .
Vanaf nu ist ééntje die lawaai maakt . :-D

Bericht zo 18 jan 2015 12:25
i-Mac Avatar gebruiker
Kerstman

Een mogelijke oplossing tegen diefstal :-)

https://www.youtube.com/watch?v=6HB-DKO1Xmk

Bericht za 24 jan 2015 16:19
BerggeitCasualFietser Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8000
Deze week de twee overburen verlost van hun fietsen heb ik net vernomen, ik woon in Tielrode. Waarschijnlijk langs de wegel achter hun, bij de bikers hier ook wel gekend als de offroad kerkwegel klim. Hier niet verdwenen, maar hang de mijne altijd vast met een slot aan een kast, en we zitten met drie honden die nogal vlug blaffen bij geluid buiten....Qua details van de fietsen nog geen nieuws, heb voorgesteld om foto's online te zetten zodat er naar uitgekeken kan worden

Bericht zo 25 jan 2015 00:35
sam2300 Mountainbiker

Mijn bike: Granville evo

Deze nacht of de vorige in Kruibeke ook 2 fietsen uit een afgesloten garage gestolen.

Mijne fiets staat binnen met een zwaar slot aan de werkbank, mij gaan ze ni hebben zen

Bericht zo 25 jan 2015 15:23
callewaert jurgen Mountainbiker

mountainbike gestolen

toertocht moorslede aan sportcentrum de bunder iepersestraat 10B op 25/01/2015 omstreeks 11:00 uur

canyon grand canyon AL 29 5.9 mat zwart met witte voorvork rockshox 30

fiets was op het moment van de diefstal enorm vuil; modder en stond aan de ingang van het gebouw

mocht iemand iets weten of gezien hebben; neem gerust contact op: callewaert.pauwels@hotmail.com

mvg

Bericht wo 28 jan 2015 16:28
Job1 Mountainbiker

Mijn bike: Flash F1

Gestolen in Maastricht, Nederland: mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een rode Runner Gilera scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (€€€€) verwachten.

Specificaties
Frame: Cotic Soul III, maat M, kleur oranje
Headset: Hope HSCH & HSC1
Vork: Rockshox SID XX 120mm 15mm steekas, met pushlock, kleur wit
Topcap: Zwart
Wielset: Notubes Arch EX Black (26''), Hope Pro 2 EVO Black naven. Stickers zijn van de velgen gehaald.
Snelspanner: Achter: Hope, Voor: 15mm steekas
Voorband: Continental X-King 2.2
Achterband: Continental X-King 2.2
Pedalen: Shimano XT Trail
Crank: Sram X0 2x10 met carbon bash
Bottom Bracket: Hope
Ketting: KMC X10L
Cassette: Sram
Voorderrie: Sram X0 2x10
Achterderrie: Sram X0 10 speed
Shifters: Sram X0 2x10
Stuur: Easton EC90SL Riser 635mm
Handvaten: ODI
Stuurpen: Race Face Turbine
Voorrem: Hope Tech EVO X2, 183mm Floating Disk
Achterrem: Hope Tech EVO X2, 160mm Floating Disk
Zadel: Brooks B17 bruin (zat een seatcover om)
Zadelpen: Hope Eternity
Zadelpenklem: Hope

Overige bijzonderheden: Druk van de achterrem is compleet weg (remt dus niet), er zit een flinke scheur in een van de twee grips, aan een kant is het 'SOUL' logotje wat beschadigd (heb ik niet op foto helaas). Verder een binnenband als chainstay protector, welke nabij het kettingblad wat beschadigd is (daar zit op het frame ook lakschade door chainsuck). Achterop nabij de rem ook wat lakschade op het frame (zie foto). Leidingen zijn aan de korte kant, met name van de voorrem. Aan de voorvork een zwarte marshguard.

Fiets is uniek en er is er dus geen die identiek is aan de mijne. Hierbij wat foto's (NB zadel, zadelpen, banden en topcap zijn op foto anders dan nu!):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nooit gedacht dat het mij zou overkomen, maar het noodlot heeft dan toch echt toegeslagen :cry: Emotionele waarde van deze fiets is onschatbaar na een grote reis in Zuid-Amerika voor goed doel en verschillende andere reizen en tochten. Ik ben er dus behoorlijk kapot van...

Houd a.u.b. ogen en oren open! Tips (alle soorten) zijn welkom. Bij voorbaat dank.

De gouden tip kan een geldige beloning (€€€€) verwachten.
Laatst bijgewerkt door Job1 op wo 11 feb 2015 22:23, in totaal 2 keer bewerkt.

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB algemeen