Forumoverzicht All about MTB MTB algemeen Met de fiets naar het werk

Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 05 feb 2015 12:58
Maaike Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Duncon Amstaff
Verse sneeuw op de snoet deze morgen. :lol:

Bericht vr 06 feb 2015 14:42
vienne Mountainbiker

Mijn bike: VR46.IT

Ik hab geen sneeuw gezien deze morgen, maar snijdende noorderwind "plak in't gezichtje" ...
Was 'pijnlijk' op sommige momenten om adem te nemen brrr...

Bericht vr 06 feb 2015 15:38
Maaike Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Duncon Amstaff
Inderdaad, deze morgen geen nieuwe sneeuw.
Ik hoop dat de wind vanavond nog even hard waait. :-p
Die hoeveelheid wind mee is altijd heel fijn. :-"

Bericht zo 08 feb 2015 13:48
gbv Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction Race '12

Sinds deze week een nieuw woon-werktraject van 50km/dag. Na een tijdje (paar maanden) zonder al te veel fietsen is de honger naar de fiets hierdoor terug! Donderdag dan al meteen met de koersfiets door de sneeuw (me like) en direct de techniek op de proef stellen. De laatste km's was het wel serieus duwen, want de voorvork was te smal om de ophopende sneeuwmassa door te laten :lol: .
Vrijdagochtend dan hard mogen duwen met die stevige tegenwind. Voluit gaan en amper 25km/u halen, een serieuze indicatie van de beperkte conditie, maar daarom niet minder plezant. Ook de vriendelijke goedemorgen die ik in Aalst terugkreeg van een zeldzame vrouwelijke lotgenoot was aangenaam. Het is leuk te weten dat je niet de enige bent die 's ochtends in de winter op zijn zadel lijdend zit te genieten :-D !

Bericht di 10 maart 2015 13:53
Rapid Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek 8900
Heeft er iemand ervaring met de fietsbijstand van VAB?

Bericht ma 23 maart 2015 10:58
DoubleOne Mountainbiker

Vanmorgen de eerste keer dit jaar met de fiets naar het werk, wat was het toch nog koud, -4gr C volgens Garmin. Ook het gewicht van de rugzak is toch nog wennen te noemen, maar verder deed het wel ontzettend veel deugd.

Maar toch koud O:)

Bericht di 24 maart 2015 10:39
SemCas Mountainbiker

ik zit dit jaar aan 3600km woon-werk
4 keer (werk 4/5e) in de week tussen de 40 en 45 kilometer enkele rit

nu is er mij promotie aangeboden met een firmawagen... ik ben nu 32 dus het is nu of niet meer volgens mij.
dit wordt een moeilijke beslissing... want sporten is echt wel een groot deel van mijn leven

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag fiets ik dus een 80-90 kilometer per dag
zaterdag heb ik een halve marathon gelopen (voorbereiding op stratenlopen) en zondag een heuvelloop van 15km.
Sport is en blijft een hobby, promotie zijn €€€€€€€€

moeilijke keuze

Bericht di 24 maart 2015 10:42
Abductee Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD CC
SemCas schreef:

nu is er mij promotie aangeboden met een firmawagen... ik ben nu 32 dus het is nu of niet meer volgens mij.
dit wordt een moeilijke beslissing... want sporten is echt wel een groot deel van mijn leven

zaterdag heb ik een halve marathon gelopen (voorbereiding op stratenlopen) en zondag een heuvelloop van 15km.

moeilijke keuze

Is het niet mogelijk om die promotie te aanvaarden, en dan de firmawagen thuis te laten? Maw, heb je je firmawagen nodig voor je job na die promotie?

Ik heb ook een firmawagen, maar ik zit de hele dag op kantoor, dus ik kan zonder problemen met de fiets gaan werken. Vindt mijn baas ook niet erg, dan maakt die firmawagen minder kilometers, en is voor hem dus goedkoper.

Bericht di 24 maart 2015 10:43
MC Jo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT Zaskar 100 9R; Specialized crux;
SemCas schreef:

moeilijke keuze

Ge kunt wel de auto nemen en nog altijd met de fiets gaan he. Ik prober half en half te doen. Met de auto tot aan een carpool parking en vandaar met de fiets (20 km enkel).

Bericht di 24 maart 2015 11:14
SemCas Mountainbiker

De auto zal dan wss voor mijn vrouw zijn om naar haar werk te rijden.
Ik zou zoveel mogelijk met de fiets willen blijven gaan werken, maar dat zal dan zonder fietsvergoeding zijn (is nu toch ook ongeveer 200 euro netto per maand).

Nu weet ik dat ik om 7u30 begin en om 16u00 kan naar huis fietsen, in de andere functie is dat allemaal wat minder zeker natuurlijk.

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB algemeen