Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
Wie rijdt er nu nog 1x.... da's zoooo 2014. :lol:

RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

J.E. schreef:

2015 wordt het jaar van SS: geen last meer van chainsuck, schakelperikelen voor-/achteraan, slijtage K7, afregelen van derries, ...

J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
RigolleM schreef:
J.E. schreef:

2015 wordt het jaar van SS: geen last meer van chainsuck, schakelperikelen voor-/achteraan, slijtage K7, afregelen van derries, ...

Alleen nog van BB30 vanaf geraken dan!

madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC 2014 - Specialized S-works Epic WC 2014
RigolleM schreef:

Zeggen alle mannen die vinden dat XX1 een te klein bereik heeft :-k :wink: :drunk:

dilids Mountainbiker

Mijn bike: scott 29er
Na heel dit forum gelezen te hebben zijn er blijkbaar voor en tegenstanders van de xx1.

Ik rij er nu 1 jaar mee op een scott rc vooral atb cross en atbkempen. Voor deze wedstrijden vind ik het geweldig,ik zou niets anders meer willen. Het schakeld super, nooit een aflopend ketting gehad en het bereik op vlakke wedstrijden is optimaal .

Kulgan Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Stumjumper FSR COMP 2011 + Scot Spark 950
Iemand ooit het probleem gehad dat de ketting van het grootste tandwiel loopt met 'achteruit' trappen?

endorfin Avatar gebruiker
Mountainbiker

Kulgan schreef:
Iemand ooit het probleem gehad dat de ketting van het grootste tandwiel loopt met 'achteruit' trappen?

9/10 body problemen of tandwielkes derri die klem zitten.

SD2E Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale RC29, Scott Scale Comp29, Scott CR1SL
Of eindeloop derailleur niet goed ingesteld of derailleurpat krom, of derailleur te ver van het tandwiel of ...

Swannie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Kulgan schreef:

Jup, als ik die kettingwax van Morgan Blue gebruik. Met Squirt geen probleem meer.

Krisken Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Fatboy Expert
Na dit draadje door te nemen en LANG twijfelen is het xx1 geworden sinds enkele weken.
Eerste indruk : GEWELDIG! Bereik ruimschoots OK, intervallen niet te groot, schakelt super en redelijk wat gewicht kwijt.
Noot : is gemonteerd op een fatbike.
10-42 achteraan, 30 vooraan.
Xx1 crank lukt niet voor fatbike tenzij ik met adapters ga werken. Binnenkort wordt de E13 crank vervangen door race face next sl.
Ga nog een 26 kopen voor vooraan om volgend jaar een transalp te doen.

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB Nieuws