Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws SRAM X01 spotted

SRAM X01 spotted

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 26 jun 2013 20:59
tek-zotic Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Fuji SLM
de volgende 1x11 groep zal er tegen volgend jaar wel zijn schat ik

niner heeft ze alvast op hun speclist staan

XO1 spotted in the wild :)

Afbeelding

Afbeelding
The X01 aluminum crank appears to have an optional bash guard along with what is likely a 104 BCD chainring – which means 30t is probably the smallest compatible ring.

Afbeelding

Bericht wo 26 jun 2013 21:15
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 2015 specialized comp carbon 29

derr ziet er goed uit!

Bericht do 27 jun 2013 01:28
Kristof Huyck Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air 9 & Specialized Epic S-Works 29er
G-m@n. schreef:
derr ziet er goed uit!

Maar de crank vind ik alvast een tegenvaller: alu crankarmen en steek 104 :-? Dat betekent effectief dat 30T zo ongeveer de minimum wordt en dat lijkt me echt geen goed idee van Sram, want 30T komt ongeveer overeen met een 26T op een dubbel en de meesten verkiezen toch wel een 24T daarop (voor echt te mtb'en)

Bericht di 02 jul 2013 18:36
govaert Mountainbiker

Mijn bike: canyon gc al 29 9.9
Ik snap echt niet waarom sram zo naar die 11 tanden achteraan wil? Voor mij volstonden 9 en 10 speed heel zeker. Hun visie op 1 blad vooraan kan ik echter wel compleet volgen. Alleen snap ik niet waarom ze die tandbladen niet uitbrengen in 104 steek bijvoorbeeld. Anders stond er allang een 36 of 38 vooraan op mijn crank. Marketing zeker?

Bericht di 02 jul 2013 20:44
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
dus gij wilt single ring rijden met enkel een 38 vanvoor?
Serieuze benen dan

Bericht di 02 jul 2013 20:50
caveman Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Merida Big Nine Team Carbon
govaert schreef:
Ik snap echt niet waarom sram zo naar die 11 tanden achteraan wil? Voor mij volstonden 9 en 10 speed heel zeker. Hun visie op 1 blad vooraan kan ik echter wel compleet volgen. Alleen snap ik niet waarom ze die tandbladen niet uitbrengen in 104 steek bijvoorbeeld. Anders stond er allang een 36 of 38 vooraan op mijn crank. Marketing zeker?

Daarom dat jij ook stil staat op een deftige klim in de Ardennen :-?

Bericht di 02 jul 2013 22:18
Edlisjas Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: One9 RDO
Ik heb 2 x 50 km gereden met mijn xx1 groep en voor hier in de buurt is het 32T voorblad perfect. Voor Oostenrijk en de Roc monteer ik een 28T blad. Ik zou niet weten waar ik een 38T blad zou kunnen gebruiken.

De crank van de X01 groep valt een beetje tegen vind ik, ziet er een beetje cheap uit. Derrie is dan weer mooi.

Bericht di 02 jul 2013 23:18
govaert Mountainbiker

Mijn bike: canyon gc al 29 9.9
caveman schreef:
govaert schreef:

Daarom dat jij ook stil staat op een deftige klim in de Ardennen :-?

Mijn kuiten zijn u bovenbenen :-) . Ma ge hebt gelijk. Heb ook al 2 jaar geen ardennen meer gezien.

Wat betreft die 38. Als arme student beschik ik niet over een koersfiets dus werk ik ook mijn wegtrainingen af op mijn 29er op de weg. Sommige hier hebben fietsen staan naar gelang het parcours dat ze gaan rijden... Met een 36 kom ik gewoonweg tekort op de weg. En eigenlijk kom ik zelden tot nooit op mijn 26.

Bericht wo 03 jul 2013 08:32
J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
govaert schreef:
Met een 36 kom ik gewoonweg tekort op de weg.

Afbeelding

Bericht wo 03 jul 2013 09:38
Japie carbon Mountainbiker

Mijn bike: Scott scale 29

Idd hahahahaha, met mijn 32 voor kan ik ongeveer tot 40Km/h rijden.
Vraag me waar je dan een 38 voor nodig heb!

Volgende

Keer terug naar MTB Nieuws