Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws Zelf Fiets maken in carbon

Zelf Fiets maken in carbon

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 07 aug 2013 01:22
den wakkere bakker gits Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

haha denk dat het maken in bovenstaande mij makkelijker zou afgaan dan hetgene ik nu begonnen ben :lol: :lol:
nuja lijkt me een tof projectje.

net als het maken van een retro bike Ben daar ook mee bezig.

Bericht wo 07 aug 2013 12:24
flupke73 Mountainbiker

den wakkere bakker gits schreef:
haha denk dat het maken in bovenstaande mij makkelijker zou afgaan dan hetgene ik nu begonnen ben :lol: :lol:
nuja lijkt me een tof projectje.

net als het maken van een retro bike Ben daar ook mee bezig.

hoedje af!!!!

(vergeet niet te gaan fietsen hé!!)

Bericht do 08 aug 2013 13:09
El Perro Diablo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sharia for Niner

Op't net is redelijk wat te vinden over carbon zelfbouw.

Ik zou denken, dat het makkelijker is 1st buizen te rollen, vacuüm te zuigen(stofzuiger of de buurvrouw) en die later aan mekaar te plakken dan gelijk ne mono-kok" te bakken???

Ik denk dat dit tube to tube noemt???

Als ge aan de remnokken begint, den BB en deriehanger, zedde nog niet aan uw nuuf pistolé's toe denk ik, maar, der zijn er toch die erin geslaagd zijn ne rijdende velo te maken, dus het kan....

Ik zou precies gaan zoeken achter een bouwpakket waar de moeilijke stukken reeds klaar zijn, zo doen wij dat bij stalen Harleyframes dat ook, en de rest afbouwen naar uw smaak/geo.....

Bericht do 08 aug 2013 13:35
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Je kan die monocoque mal toch ook in stukken zagen voordat je met het carbon gaat werken. Enkel door de mal aan 1 stuk te maken heb je makkelijker de juiste vorm. Al denk ik dat het beter is om alles op de PC uit te tekenen en hier mallen van te maken dan zo uit de losse pols.

Bericht do 08 aug 2013 13:57
Mountainbiker

Of voor 370euro ne chinese carbon te kopen.... :lol:

Een mal voor ne monocoque= 1 maat, als de geo niet goed is.....

Losse buizen kunde alle maten en geo's mee maken...je zou zelfs ne oude alu velo kunnen verzagen om lugs te hebben= achteruitvalpatten, BB stuurbuis....

Enfin, knap project, dikwijls over gedacht, nooit aan durven beginnen....

Bericht do 08 aug 2013 14:27
den wakkere bakker gits Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Reflex schreef:
Je kan die monocoque mal toch ook in stukken zagen voordat je met het carbon gaat werken. Enkel door de mal aan 1 stuk te maken heb je makkelijker de juiste vorm. Al denk ik dat het beter is om alles op de PC uit te tekenen en hier mallen van te maken dan zo uit de losse pols.

das het plan eerst es wat zoeken naar een schoon model en daar dan es mooie plannen van maken.
dan de buizen zo maken dat ze in elkaar kunnen schuiven.
de driehoek had ik graag in één stuk gemaakt en zal eerst testen met wat polyester mallen om zeker een recht en mooi resultaat te hebben. Is ook niet voor morgen dat moe af zijn we hebben tijd. En geduld loont meestal. Hoop ik

Bericht do 08 aug 2013 16:34
MirFlash Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Flash
Mal in polyester & vacuum & bakken dat komt nt goed.
Alhoewel hout kan ook wel fungeren.

El Perro heeft daar een goed punt : van die chinees. Enfin voor né keer dat em gelijk hé :-D

Bericht do 08 aug 2013 16:58
Reflex Avatar gebruiker
Forum beheerder

Mijn bike: Trek Superfly 29er
Nu denk ik dat de topicstarter het niet speciaal doet om een goedkoop carbon frame te krijgen, maar meer voor de ervaring en de voldoening die het geeft om met je eigen fiets te biken. Waarom zou hij dan nog zelf room maken voor in zijn koeken als je het zo bij de supermarkt kan kopen... :lol:

Bericht do 08 aug 2013 17:14
MirFlash Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Flash
Eh wel da wil ik eens zien de bakker da zelf room maakt.

Schrijf mij maar in voor de voorstelling :-D

Bericht do 08 aug 2013 17:22
Mountainbiker

Heb het eens opgezocht, bij zo'n carbonpakketje zit een chinees vrouwke om te schuren en te zuigen.....ze was knapper dan die Russische bij dat titaniumpakket....

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB Nieuws