Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws Zelf Fiets maken in carbon

Zelf Fiets maken in carbon

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht do 08 aug 2013 20:00
El Perro Diablo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sharia for Niner

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mono-kok???

Afbeelding

Den deze heeft ne ferme euh, koersvelo of zoiets gemaakt:

http://helpmemakeabike.wordpress.com/20 ... y-norbert/

Bericht vr 09 aug 2013 02:10
den wakkere bakker gits Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

zoals bovenstaand gezegd de ervaring de problemen oplossen enz lijkt me gewoon leuk om alles te doorlopen. Als het resultaat er dan is heeft dit idd veel voldoening.
Zoals de Roger van WTV zegt wat je zelf doet doe je meestal beter :lol: :lol:

zoals deze oude colnago C40 omtoveren tot een Houtachtige look I Like (maar das dan persoonlijk)
Afbeelding
Afbeelding

Bericht vr 09 aug 2013 02:44
Mountainbiker

Mijn bike: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

MirFlash schreef:
Eh wel da wil ik eens zien de bakker da zelf room maakt.

Schrijf mij maar in voor de voorstelling :-D

:off: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :-$ :-$ :-$ :-$
euch dat lijkt me nu ook zo moeilijk niet.
1 l melk
300g suiker
2 eieren dooiers
600 g echte boter

Bereidingswijze:
Kook de melk met de helft van de boter en de suiker
Doe de andere helft van de boter in een pan van tenminste 2 liter
Voeg het kokende melkmengsel bij de boter in de pan, voeg de dooiers erbij verwarm tot 80°C en mix het geheel door elkaar ong 15 min
Laat het geheel koud et voila smakelijk.

En ja als je met room banketbakkersroom bedoelt.
1l melk
250gr suiker
80gr maizena
2 eierdooiers.

Melk met 3/4 suiker met koken Vanillestok erbij
rest suiker droog mengen met maizena en wat vn de melk erover kletsen tot vloeibare massa, daaronder de eieren kloppen.
Als de melk kookt een deelke van de kokende melk op de massa gieten en dan alles in de kookpot onder hard roeren nog eens opkoken

Bericht vr 09 aug 2013 08:33
eL Tee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen
Wakkere bakker nog nie goe wakker?

't Receptje van je is voor de vulling van de koeken, niet voor ROOM. Room wordt verkregen door het afromen van koemelk.

Tenzij je een eenhoevige bent, behorend tot het geslacht Bos van de familie der holhoornigen, produceer jij nog steeds geen koemelk, en dus ook niet het 'derivaat' genaamd 'room' :wink:

Maar dit helemaal ter zijde...

Die kaders waar Nonkel Polle naar verwijst, vind ik zo mottig als een gepensioneerde prostituee uit Siberië.

Waarom niet, met carbon, het concept van de 2014 alu kaders van Specialized toepassen?
Daar beeldekes het voor me beter uit kunnen leggen dan dat ik dat zelf kan (zoek de fauteaux van de kaderdelen, en denk daar dan een las tussen): http://www.bikeradar.com/road/gallery/a ... %2Farticle

Bericht vr 09 aug 2013 09:43
MirFlash Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Flash
Allé toch 1 dat wakker is. :wink:

Bericht vr 09 aug 2013 09:50
eL Tee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen
Op wel, wakker weet ik nog zo niet... 't Is vrijdag hé. En daarenboven aan de vooravond van m'n jaarlijks 'groot verlof'. Mijn geest zit al in zuiderser oorden :lol:

Bericht vr 09 aug 2013 12:34
Mountainbiker

T.A.V. den Waarmen Bakker.

Ik ken iemand met een bedrijfje dat carbonstukken maakt voor racewagen, ze maakten in't verleden ook al tijdritfietsen (oa die deze tour succesvol waren), ze hebben géén ervaring met mtb's, maar ze zijn wel bereid om 't één en 't ander te maken....MAAR, ze zijn niet van plan om zelfs de R&D te doen, maw wanddiktes, afmetingen enz....moet ge zelf doen....
Ik ga géén gegevens over het bedrijf posten, omdat ze nu al overstelpt worden met vragen en ze hunne tijd liever in hun producten steken....

Enfin, dan is't geen zelfbouw meer, maar 't zou een optie zijn om bepaalde stukken aldaar te maken....

Ik zit zelf al nen tijd met ne elevated chainstay 29'r in mijn hoofd en ik zoek dat deze winter daar inmekaar te (laten) fratsen....

Kijk ook ne keer naar de velo waar Roel Paulissen zijn carriere op begon, de Limburgse Piranha....

Bericht vr 09 aug 2013 23:57
Mountainbiker

El Perro Diablo schreef:
T.A.V. den Waarmen Bakker.

Ik ken iemand met een bedrijfje dat carbonstukken maakt voor racewagen, ze maakten in't verleden ook al tijdritfietsen (oa die deze tour succesvol waren), ze hebben géén ervaring met mtb's, maar ze zijn wel bereid om 't één en 't ander te maken....MAAR, ze zijn niet van plan om zelfs de R&D te doen, maw wanddiktes, afmetingen enz....moet ge zelf doen....
Ik ga géén gegevens over het bedrijf posten, omdat ze nu al overstelpt worden met vragen en ze hunne tijd liever in hun producten steken....

Enfin, dan is't geen zelfbouw meer, maar 't zou een optie zijn om bepaalde stukken aldaar te maken....

Ik zit zelf al nen tijd met ne elevated chainstay 29'r in mijn hoofd en ik zoek dat deze winter daar inmekaar te (laten) fratsen....

Kijk ook ne keer naar de velo waar Roel Paulissen zijn carriere op begon, de Limburgse Piranha....

Awel el pierro bedankt allesinds met u gegeven info. ze is bruikbaar. Had me wel verwacht aan al de andere reactie's betreffende men beroep en hoopte wat info betreffende een fiets maken te krijgen. Denk dat vooral de achterbrug mij enig kopzorgen zou bezorgen met de plaatsing van de remmen en de pad waar toch wat kracht op komt. Begrijp ook dat ze niet verantwoordelijk willen zijn voor bepalen van de dikte. (Omwille van de veiligheid enz vermoed ik).
Moest ik nood hebben aan hulp laat ik zeker iets weten.
Denk dat ik vooral met vragen zal zitten moesten ze mij van antwoord willen dienen zou ik al zeer tevreden zijn.

Groeten

Stefaan

Bericht ma 12 aug 2013 11:55
Mountainbiker

Bericht do 15 aug 2013 00:36
Mountainbiker

El Perro Diablo schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=504I_hJDFck

Mooie reportage thanks ;)

Dit projectje is ten einde nu kunnen we verder werken aan onze droom ooit zelfgemaakte carbon frame te berijden.
nog een bruin zadel op deze Fiets en we zijn content.
Eerst zag hij er zo uit
Afbeelding
Na wat fantasie en schuur en schilderwerken werd hij Zo
Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB Nieuws