Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws Shimano XTR 2015 - 11 speed

Shimano XTR 2015 - 11 speed

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 20 okt 2014 10:20
geertg Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark 700 premium; Cube ltd; Specialized Sirrus Pro
ekibniatnuom schreef:
geertg schreef:
madskatingcow schreef:
Nog niet leverbaar

Moet ik daaruit afleiden dat het leveringstijdstip van fietsen die reeds aangeboden worden met deze afmontage (Scott spark 700 premium, Cube stereo 140 C68, ...) niet meteen in zicht is?

De spark premium is leverbaar vanaf begin november
De spark ultimate di1 vanaf half januari

Heb vorige maand een spark premium besteld, levering derde week van januari 2015.

Bericht do 06 nov 2014 11:38
geertg Mountainbiker

Er staat nu een test op www.bikeradar.com

Bericht vr 14 nov 2014 10:53
tyro13 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg
Gebruikerservaringen zullen nog even op zich laten wachten....tenzij je absalon noemt.

BMC te01 al een dikke maand geleden besteld. Verwachte levertijd minimum half januari.
Zou vooral te wijten zijn aan xtr. In feite was deze fiets voorzien voor di2 maar Shimano kon geen levertijden beloven voor februari....kan kiezen ze bij BMC maar voor de handgeschakelde die niet voor half januari er zal zijn tssssss. Niet te begrijpen!

Bericht wo 19 nov 2014 18:02
geertg Mountainbiker

Dacht dat het forumlid Glenn92 al een XTR 1x11 in zijn bus ontving (zie mijn nieuwe aanwinsten van 14 oktober 2014).

Bericht wo 19 nov 2014 18:06
geertg Mountainbiker

Zou het niet kunnen zijn dat de reden voor de lange wachttijden niet bij Shimano ligt maar bij de constructeurs die hun fiets eerst nog moeten aanpassen aangezien de kabeltoevoer van de nieuwe XTR langs de voorzijde van de derailleur moet geleid worden?

Bericht wo 19 nov 2014 18:17
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC 2014 - Specialized S-works Epic WC 2014
geertg schreef:
Zou het niet kunnen zijn dat de reden voor de lange wachttijden niet bij Shimano ligt maar bij de constructeurs die hun fiets eerst nog moeten aanpassen aangezien de kabeltoevoer van de nieuwe XTR langs de voorzijde van de derailleur moet geleid worden?

Binnen de 9000 reeks zijn zowel 'klassieke' derailleurs als deze met 'nieuwe' zijdelingse kabeltoevoer voorzien.

Bericht do 20 nov 2014 00:06
Glenn92 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple

geertg schreef:
Dacht dat het forumlid Glenn92 al een XTR 1x11 in zijn bus ontving (zie mijn nieuwe aanwinsten van 14 oktober 2014).

Klopt, ik heb de groep al sinds 14 oktober. Ik heb wel de 2x11 laten afkomen omdat die eerder leverbaar was. Het 1x tandwiel is wachten tot het einde van het jaar. Ik rij nu voorlopig met mijn oud Middleburn trapstel met Raceface tandwiel.
Heb er nu een dikke 500km mee gereden en het schakelt super, ook in de dikke modder.

Bericht do 20 nov 2014 11:01
geertg Mountainbiker

madskatingcow schreef:
geertg schreef:

Binnen de 9000 reeks zijn zowel 'klassieke' derailleurs als deze met 'nieuwe' zijdelingse kabeltoevoer voorzien.

Inderdaad, maar dacht wel dat het de bedoeling was dat het principe kabeltoevoer langs voorzijde was en deze met klassieke kabeltoevoer eerder voor inbouw bestaande mtb's was.

Bericht do 20 nov 2014 20:49
erwin.91 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Sir9 , Jet9rdo
Als je bij de Xtr 2015 2x11 niet kunt werken met de Side pull voor derrie, dan gaat er volgens mij
toch al een deel van de innovatie van de groep verloren.

Of heb ik het mis, schakeld de groep vooraan evengoed met een top of bottempull voor derrie ?
Als dit zo is "wat ik sterk betwijfel" ,waarom komen ze dan met diene Side pull af ?

Bericht do 20 nov 2014 21:31
J.E. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Oud verwrongen Duikbootijzer.
Ik denk dat de meeste fietsconstructeurs hun overstock XX1 kwijt willen om dan met XTR2015 te beginnen. :lol:

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB Nieuws