Daarom brengen ze een Mtbracegroep uit met een 40t cassette die geschikt is voor... racers.
Wanneer je niet over die 100W extra beschikt heb je nu de optie om ook een 42t cassette te
steken of gewoon de goeie optie te kiezen van 2x11.
En bij wonder heeft dit seizoen sram nu ook de dubbel crank 'ontdekt'. Lap! Al die verouderde
1x11 groepen op de vuilhoop en vlug de G groep verheerlijken...

Om mijn post toch nog enige 'nuttige' zin te geven:
XTR2015 tov XTR2013:
- Minder kracht nodig om te schakelen
- Geen enkel kettingklets geluid meer, niks.

- Schakelt vooraan even goed als achteraan. Ook als je debielweg kracht blijft zetten
(te laat geschakelt iemand?

- Remmen voelen statisch bij het inknijpen 'sponzig' tov Hope X2,
maar remmen in gebruik even hard of harder.
Ivm moddervrijheid en lange afdalingen effectieviteit normaal dit weekend meer info.