Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws Brake force one

Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 20 nov 2011 22:23
ianaprilia Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Scalpel Team replica
ergens doet voor de Tune versie van de remmen een prijs van ongeveer 930 euro per set, incl schijven de ronde, maar de definitieve prijs kan natuurlijk enkel door de invoerder bevestigd worden...
Dat is dus toch spijtig genoeg nog een stuk hoger dan de BFO's...

Bericht ma 21 nov 2011 08:31
MirFlash Mountainbiker

Mijn bike: Cannondale Flash
Den Tune is dan ook enkele grammen lichter.

Maar de standaard 181gr als dat met een normale leidinglengte en "gevuld" is, ook al licht te noemen.

Nt te vergeten is enkele bedoeld om met 1 vinger te remmen, zie ook de remhendel.
Dus diegene die nog niet met 1 vinger remmen zullen vlug begrijpen waarom deze Brake Force in de naam hebben :wink:

Bericht ma 21 nov 2011 11:57
ianaprilia Mountainbiker

het gewicht voor de BrakeForce One staat er bij op de fotootjes, werkelijk gemeten op de volledige leidinglengte en gebruiksklaar...
dus inderdaad al licht, maar als je kijkt naar de materialen die ze gebruikt hebben om tot dat gewicht te komen dan is de prijs wel te begrijpen...

Bericht di 22 nov 2011 09:43
saiko Avatar gebruiker
Test team

Mijn bike: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe
ik krijg net een mail van BFO dat hun versie slechts 205 gram weegt, op de voorstelling hadden ze nog een exemplaar waar niet alle onderdelen opzaten die op het final design zitten.

Enkele kleine onderdelen zijn nog vervangen door carbon exemplaren.
Ik probeer vanavond een foto te posten.

Bericht di 22 nov 2011 09:58
endorfin Avatar gebruiker
Mountainbiker

Setje Kill Hill komt er ook aan :wink:

Bericht zo 25 dec 2011 09:37
saiko Avatar gebruiker
Test team

en de remmen zijn eindelijk beschikbaar.

http://www.mountainbike.be/algemeen/actueel.php?subaction=showfull&id=1324798333&archive=&start_from=&ucat=14&

Afbeelding

Er loopt momenteel een actie, 760 euro per set incl alles wat je nodig hebt.
schijven en adaptors. Dat is goedkoper als Duitsland.

Bericht ma 26 dec 2011 21:14
ianaprilia Mountainbiker

zoals door Saiko vermeld loopt er een speciale lanceringsactie tot eind dit jaar, zie topic hierboven, de remmen voor die prijs inclusief schijven en adapters bij jou thuis geleverd...

dus snel wezen is de boodschap als jullie deze superremmen aan een voordeligere prijs willen hebben =D>

Bericht di 27 dec 2011 13:36
Dickie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: 29'er hardtail & singlespeed
Nergens gezien in combinatie met gripshifters?
De hendeltjes zijn vrij kort en als je ze voor de 'éénvingerbediening' wat verder naar binnen moet zetten dan komen ze net over het dikke deel van de gripshifters.

Bericht di 27 dec 2011 14:54
saiko Avatar gebruiker
Test team

lijkt me niet direct een probleem, de hendel is niet extreem kort. Is ongeveer even lang als een XT/XTR hendel.

Bericht di 27 dec 2011 14:56
ianaprilia Mountainbiker

k ben ze op mijne fiets aan t monteren, daar staan gripshifts op, geen enkel probleem om de hendel te bereiken hoor, lukt perfect.

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB Nieuws