Forumoverzicht Bikemogelijkheden In het buitenland AlpineSingletrack.com - Briançon

AlpineSingletrack.com - Briançon

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 01 nov 2014 18:28
Hardie Mountainbiker

Bikers: een tijdje geleden heb ik samen met mijn vrouw Katleen hier in Briançon in de Zuid-Franse Alpen www.alpinesingletrack.com opgezet. En intussen hebben we met succes ons eerste seizoen gedraaid. Je kunt trouwens een aantal reviews van onze vakanties lezen op onze FB-pagina: www.facebook.com/alpinesingletrack

Ook al zijn een aantal van jullie misschien al op de hoogte, of zijn een aantal van jullie al effectief bij ons komen biken, ik dacht dat het toch misschien interessant was om hier een topic te openen. Ik zal proberen hier regelmatig iets te posten!

Wat doen we? We bieden all-in vakanties aan waarbij u enkel hoeft te biken. Wij doen de rest.

Waarom Briançon? Eén van de top MTB-bestemmingen in Europa, met een eindeloze voorraad aan singletrack. Briançon is de poort van de Alpen (Barre des Ecrins = 4102 meter) naar de Provence (300 dagen zon per jaar).

Voor wie? We bieden 'Trail' vakanties aan voor zij die vlot een toertocht verteren en nu een eerste ervaring met technische tracks in de bergen wensen, en 'Enduro' vakanties voor ervaren krachten die reeds op singletrack in de bergen gefietst hebben.

Warme groet,

Klaas
www.alpinesingletrack.com
www.facebook.com/alpinesingletrack
www.instagram/alpinesingletrack

MrSwiss Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014
Deze zomer met the green fatty (Klaas is er nog nie goe van) deze prachtige vakantieformule gaan uitproberen. Familiale sfeer (max 8 deelnemers), wonder mooie streek, singletracks (20x per dag uitgesproken door Klaas) à volentè. Er zitten wel hier en daar zware klims in maar de eerste wordt genomen met een skilift of busje met aanhangwagen zodat men al op hoog niveau begint te fietsen.
Er is geen prestatie druk. Samen uit samen thuis ! En ook Kathleen en Murièlle nie vergeten voor de gastronomische toets. Gewoon weg een aanrader.

Hardie Mountainbiker

MrSwiss schreef:
Deze zomer met the green fatty (Klaas is er nog nie goe van) deze prachtige vakantieformule gaan uitproberen. Familiale sfeer (max 8 deelnemers), wonder mooie streek, singletracks (20x per dag uitgesproken door Klaas) à volentè. Er zitten wel hier en daar zware klims in maar de eerste wordt genomen met een skilift of busje met aanhangwagen zodat men al op hoog niveau begint te fietsen.
Er is geen prestatie druk. Samen uit samen thuis ! En ook Kathleen en Murièlle nie vergeten voor de gastronomische toets. Gewoon weg een aanrader.

@MrSwiss: Je hebt het bewijs geleverd dat je met een fatbike overal op en af geraakt - maar 't zal ook wel aan de piloot gelegen hebben... :-) 'k Begin hier trouwens meer en meer fatbikes te zien. In ieder geval de complimenten wè ginder in West-Vlaanderen en bedankt voor de vriendelijke woorden! -Klaas

Hardie Mountainbiker

Het is winter en dus heb ik tijd om eens naar alle filmpjes te kijken die hier dit jaar door onze klanten gemaakt zijn. Om te beginnen een filmpje van tijdens één van onze 'trail' weken, met daarin twee goede vrienden van me, met wie ik vaak gefietst heb toen ik nog in Laarne woonde. Laarne/Heusden represent!

http://vimeo.com/113905996

whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Dit ziet er inderdaad een schitterende regio uit om te MTBen...
Succes met Alpine Singletrack...

Grtz

Hardie Mountainbiker

whaleshark schreef:
Dit ziet er inderdaad een schitterende regio uit om te MTBen...
Succes met Alpine Singletrack...

Grtz

@Whaleshark: dank u wel!

Hardie Mountainbiker

Een betere impressie van onze ENDURO vakanties zul je niet vinden: http://vimeo.com/114480068

(Must-see filmpje gemaakt door de mannen van Trailhunters.be naar aanleiding van hun bezoek bij ons eind September 2014...)

aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

dit is een topic om in het oog te houden...
het filmpje is om duimen, vingers en tenen af te likken en van mensen die dit arrangement genomen hebben, heb ik geweldige verhalen gehoord.
Staat op m'n bucketlist.. :-)

lowie Mountainbiker

Mijn bike: 2 x Corratec Airtech World Cup
Super filmpje in mijn geliefde bike-regio :drunk:

lexx Mountainbiker

Mijn bike: cannondale 29 flash alloy1
Hey,

Vraagje,

Weten jullie toevallig geen al te grote camping zijn met verhuur van chaletjes of mobil-homes in de buurt?

jullie accommodatie lijkt me wel echt super, maar daar wij reizen met 2 gezinnen met telkens 2 kleinere kids, lijkt me dit niet de ideale combinatie.

Wel zijn zowel mijn vriend als ik overtuigd van de regio om te biken, maar nu dus nog iets vinden.

Tot nu toe vinden we enkel grotere domeinen.

Dank bij voorbaat,
Alex

Volgende

Keer terug naar In het buitenland