Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen probleem na ombouw 42t cassette

probleem na ombouw 42t cassette

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

Stella52 Mountainbiker

Dat valt goed mee hoor. Ik heb de indruk dat veel mensen te klein schakelen op hellingen, dit maakt het alleen maar extra vermoeiend.

aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

een steile helling waar je tempo kan op blijven houden is geen probleem, maar korte haarspeldbochten en boomwortels ontwijken gaf bij mij de doorslag om op de fully terug naar 2x10 te gaan, de modderfiets blijft 1x10.

Paten Mountainbiker

Mijn bike: specialized epic marathon, niner EMD

Enig idee hoeveel schakels langer de ketting moet zijn als je een 42t tandwiel gebruikt? Dit in combo met 32 en 34 vooraan.
Alvast bedankt!

aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2

Ga je van een 11-32/34 of 36 casette naar de 42t?
Ik zal eens proberen uitvissen hoeveel links het zijn door te spelen met de huidige setup.

De mudbike is nu volledig opgebouwd met SRAM X9 type 2.1 en het werkt veel aangenamer dan de Shimano XT setup zoals voorheen.
Afbeelding
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=28&t=131437

Paten Mountainbiker

Mijn bike: specialized epic marathon, niner EMD

Ik kom van 11-36.
Heb mijn kettinglengte gelaten met een 32t vooraan en 42t achteraan met een longcage x0. Dit werkt perfect. Moet wel nog de 34t vooraan proberen.

Vorige

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen